10 February 2016

Hamba duit

Zaman ini zaman duit, tak ada duit kita tersepit, tapi ingat kawan², jangan sampai jadi hamba duit, jadi kita tuan kepada duit.,

Jika kita menjadi tuan, kita bebas berkuasa, bebas berbuat apa saja, bebas untuk bersedekah, bebas tanpa rasa kedekut., Yang sedikit dirasakan banyak, yang banyak diagih² kan.,

Jika kita menjadi hamba duit.., hmmm., kesian., silap² diri sendiri pun tak merasa.,

haa.., tunggu apa lagi., banyak² la bersedekah., kalau tak tau nak sedekah kat siapa.., dengan hati yg redho dan terbuka, sedekah jer duit korang kat aku., haha boleh kn., ala tak luak pun harta korang., kekeke =)

16 comments:

  1. shawal datang singgah + follow sini.. :)

    jemput join GA Shawal ^^

    http://akubukaninnocent.blogspot.my/2016/02/daebakfebruary.html

    ReplyDelete
  2. Semoga dijauhkan.
    Betul tu berbanyaklah bersedekah kepada mereka yang kurang mampu jangan beralasan bila nak bersedekah tu.

    ReplyDelete
  3. Kalau lebihan tu sedekah kat Zumal pun boleh...

    ReplyDelete
  4. iyap! hamba duit ni kita selalu tak perasan...lagi2 kalau tak dikawal..minta dijauhkan...

    kalau tak luak, bolehlah kasik...huhuhu

    ReplyDelete
  5. Tulah..sedekah la banyak2. duit luak tapi rezeki Allah dan janji tak luak so maybe Dia ganti dengan duit lebih banyak lepas tu. So, chill je la bagi sedekah.

    ReplyDelete
  6. thanks sharing this KA. PG pun kadang terbeban kerana duit. merasa duit sentiasa tidak mencukupi. tapi nampaknya,kena ingat, jangan sampai jadi hamba duit kan.

    ReplyDelete
  7. terasa pulak sebab suka boros beli mcm2 haha..kena banyakkan bersedekahh ni..fuhh..

    ReplyDelete
  8. aku paling tak suka orang berhambakan duit ni.. memang la duit tu penting zaman sekarang.. nak makan semua pakai duit, buat apa semua nak pakai duit.. tapi, kalau dah boleh bergaduh dengan ahli keluarga sendiri sebab duit, semoga bahagia dengan duit la jawabnya...

    ReplyDelete
  9. salam...

    banyakkan bersedekah tidak kire time tgh ade or x..
    kalau ade, Allah akn tmbh blipat kli gnda, kalau xde, Allah akn adekann..InsyaAllah. ^_^

    ReplyDelete
  10. Jangan jadi hamba duit.. betul tuu..
    Biarlah bersederhana.. Paling penting balance dunia akhirat.. ;-)

    ReplyDelete
  11. Hahaha, meh sedekah ke Tedi sekali

    ReplyDelete
  12. Tulah kan......kalau kaya raya senang sikit nsk bersedekah. Tp kalau dah kaya takut kedekutlah pulak hihi...

    ReplyDelete
  13. zaman sekarang banyak manusia bukan saja jadi hamba duit tapi hamba dunia.. mengejar dunia smpai trlupa akhirat... huhuhu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site