13 January 2016

errr., ape tajuk pun boleh.,

Assalamualaikum.,

huii., ape kabo korang., malas betul aku nk update blog skang., ni pun aku gagahkan jugak, biarlah merepek pun dari blog ni terbiar.,

Ni aku nk bleter sikit., kepada kawan² aku yg suka pos perkara agama teruskan & jgn malu, tapi betulkan niat kita untuk berdakwah., jgn bertujuan untuk mndpatkan LIKE atau ingin dilihat orang yg alim atau sebagainya., 

Untuk berdakwah tak perlu untuk kita mengeluarkan kata² yg indah, juga tak perlu untuk kita mnggunakan keratan² alQuraan atau hadis. Cukup sekadar memberi salam, mengajak untuk berbuat baik atau solat dan sebgainya., Wallahualam., bergntung pada situasi dan keadaan sekeliling pada masa tu.

Mungkin sekecil2 pekara baik yg kita buat akan menjadi tiket kita kesyurga. Dalam pada masa yg sama jgn kita melekehkan orng lain, kerana kelayakan syurga bukanlah dengan amalan yang kita lakukan tetapi dengan rahmat Allah yg mmbolehkan seseorang itu kesyurga atau ke neraka.

wallahulam.,

peace yoo.,

17 comments:

  1. khabar baek. setuju ngan apa yg diutarakan.

    ReplyDelete
  2. setuju..yg penting apa yg disampaikan kita pun buat juga..bukan sekadar share aje kan..

    ReplyDelete
  3. betul...semoga apa yang kita share di laman sosial boleh buatkan kita dapat pahala bila di manfaatkan oleh org lain...kn..

    ReplyDelete
  4. betul..
    just for sharing because we caring rite..hehe
    cuma kena pastikan info yg dismpaikan tu betul. =)

    ReplyDelete
  5. yup betul tu..sy setuju dgn kata2 zuhdi

    ReplyDelete
  6. Betul tu...pahala yg kita kumpul bukan menjadi tiket untuk kita ke syurga....tapi, macamana pulak nak mendapat rahmat Allah?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site