24 November 2015

Permudahkan

Bebaskan diri
Ketepikan perbezaan
Memperbaiki lubang-lubang di dalam hati
Didik diri bagaimana untuk merasai

Setelah berulang kali
Bagaikan tidak dapat dikalahkan
Sehingga benar-benar takut dengan kegagalan
Tanpa disedari terus kehilangan

Untuk apa hidup ini
Hanya mati disetiap hari
Atau mencari sesuatu yang lebih
Akan terus menilai diri

Pandangan semakin jelas
Akhirnya dapat melihat dunia untuk apa
Dengan hati yang penuh dengan harapan
Dengan hari tanpa air mata

-zuhdisanusi-

p/s : errr korang jgn tanya., sbb aku sndiri pun tak paham., waaaakakakaka., 

22 comments:

  1. Yg menulis pun tak paham....mak lagilah haha....buat buat paham jerlah

    ReplyDelete
  2. "dengan hari tanpa air mata"

    pergh...seperti mangsa pembulian perasaan sendiri...
    ^_^

    ReplyDelete
  3. guna google translate agak2 boleh faham tak maksudnya.. hiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku da try., bosan2 try la., keke
      makin tak pham ader la., haha

      Delete
  4. Boleh guna untuk buat rangkap pidato ni....

    Assalamualaikum....Nak jemput tuan blog & pengomen setia untuk memeriahkan giveaway MYiDEAKiNi yang sedang berlangsung...Jemput yer...

    http://www.myideakini.com/2015/11/myideakinicom-random-rm200-bloglist.html

    ReplyDelete
  5. Ya Allah..permudahkan la untuk aku faham. Sessungguhnya aku tidak mampu lagi untuk memahami sahabat aku yg penuh puitis ini.... :D :D :D

    ReplyDelete
  6. dah berpuisi sekarang. hehe :3

    ReplyDelete
  7. luahan perasaan ka apa ni? actually susah mau paham :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site