15 May 2015

Viral

Lek la korang, aku bukan nk jadi pakar bahasa atau nk terjemahkan perkataan viral tu., maksud viral pun aku tak tau., bleh jer klu nk tnya haji google tu, tp tu la di bila malas., mmg takder la kan. Viral aku tak tau, tp klu virus aku tau la., haha., aku rasa viral ngan virus ni lbih kurang jer kot, sbb dua² merebak. Bunyi nya pun da dekat nk sama yer tak., hahaha

Sedar atau tak, sekarang ni semua benda nk di viral kan. Seboleh nya nk jadi orang yg mula² menyebar dan mengVIRALkan sesuatu., bak kata orang kampung aku first in scene., first on screen. pantang ada pluang semua nk di foward., korang tak la kan., mungkin aku jer yg buat., kekeke

Pesan aku tuk diri aku dan kpd yg kat luar sana tu tp bukan korang, ni kat keyboard worior di monggolia tu., hati² jagn smpai kita dapat saham yg tak elok timbangannya. Beringat la, skang ni senang sangat nk buat dosa pahala, semuanya dihujung jari., Tak rugi pun klu kita siasat dulu sumbernya., jgn sebar yg buka aib orang., niat tak menghalalkan cara., 

Aku tulis ni bukan pasal orng kt malaysia ni., xder kene mngena dengan yng idup atau mati., ni crita orang kt monggolia tu.., kekeke., ok cauuu., bye...

p/s : jgn sibuk nk cari sesuatu dr orng sehingga lupa sesuatu dr diri sendiri.,

32 comments:

  1. hahaha...betul sgt tu!..zaman sekarang semuanya dihujung jari...

    ReplyDelete
  2. Kena pandai buat derk. Jangan sekapal dgn orang yg suka share mengeshare ni. Sharing is caring kekdahnya tapi dlm keadaan yg tak sesuai..

    ReplyDelete
  3. setuju. apa2 pun perlu research dulu sebelum sebarkan sesuatu. good reminder bro.

    ReplyDelete
  4. betul tu setuju dengan tuan hakim

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus., klu stuju esok kita jatuhkan hukuman., huhu

      Delete
  5. A'a kan viral n virus kan xjauh yg pnting merebak hehe

    ReplyDelete
  6. Sekarang semua berlumba2 nak cari kesalahan orang lain, walhal diri pun tak sempurna. Bak kata orang tua, kuman di seberang lautan tampak, gajah di pelupuk mata tiada tampak. Harap2 kita dijauhkan dari sifat macam ni kan :)

    ReplyDelete
  7. KITA PON TAK TAHU VIRAL TU APA SEBENARNYA..HAHAHA

    ReplyDelete
  8. salam..
    btul tu..nth pe mslh semua nk djadikan viral..
    bosan pla dgr..semua nk jadi paparazi.. =_= nk heboh kat semua haihh

    ReplyDelete
  9. viral nie kalau tak kene cara boleh jd fitnah.. elok jauhkan je...

    ReplyDelete
  10. Sekarang ni semua benda pun senang je nak diviralkan T-T

    ReplyDelete
  11. Dahsyat weyh.....hihi....
    Betullah mmg cepat jer jadi viral sekarang ni...budak nangis pun jadi viral. Dunia....dunia...

    ReplyDelete
  12. sgt setuju. takda benda pun sebenarnya tp boleh jd kecoh semacam, bosan.

    ReplyDelete
  13. walaupun entri ni utk org monggolia, tp sentap sikit (mungkinkah saya org monggolia hahaha jkjk) tp tula, viral ni ada baik ada buruk dia, kena pandai berfikirla kan ^_^

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site