25 May 2015

Pantun dua kerat

Buat perabot kerusi meja
Kepala serabut duduk saja

haaa., tu dia pantun dua kerat dari aku sebagai introduction aku kali nih., pantun tu nk bagitau yg aku tengah takda kerja skang nih., bos gi shopping kt beijing, so aku la bos tuk seminggu nih., hahaha.,

Tp tu la, smpai ati bos aku gi sana tak prepair gaji siap². Aku nk blik kmpung minggu nih, leh plak dia gi shopping ke sana huhu., kau mmg kejam encik bos.,

Ni klu dilayan mmg jadi mngumpat aku ni., so ader baiknya kita ikut perangai lebah dan jangan ikut perangai lalat.

Errr lebah kan dia cari yg baik² dan wangi² jer., lpas tu hasilkan yg baik² mcm madu. Kita fikir yg baik jer la yer, jgn fikirkan yg buruk mcm lalat, dicarinya yg buruk dan busuk² mcm tahi, lepas tu siap bawak penyakit sebagai package.,

Jadi jom la kita jadi mcm lebah, bukan aku suruh gi sengat orang., korang ni bukan kira sngt, suruh buat lain, lain plak dibuat nnti., Sebarkan kebaikan dan tutup segala keburukan., haaa tu mksud aku., apa yg baik dan apa yg buruk tu pandai² la korang pikir sendiri., takkan tu pun aku nk ajo kan., huhu

Ok la., aku nk gi menyengat orang nih., haha., bye².,  buzzzz buzzzzz buzzzz.,

13 comments:

  1. haha. tak baik betul bos tinggal macam tu. kelakar plak baca entri ni. jemput singgah lagi ya,

    ReplyDelete
  2. pesanan yang berguna! harap dapat diaplikasikan dalam harian yang mendatang...

    ReplyDelete
  3. see the bright side kekdahnya ye.. =D

    ReplyDelete
  4. hahahaak...untungla..dapat jadi bos....kesian kau dia x tinggalkan sikit kerja pun utk kau.kahkahkah...

    ReplyDelete
  5. Ahahahaha Terus nak pegi menyengat. Okey ini lawak ><

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site