24 March 2014

Episode 2/2


sambungan dari episode 1/2

....Klu korng tanya aku bila kiamat akan berlaku, ofcourse la aku tau, confirm la hari jumaat. Jumaat bila korng jgn tanya aku klu xnk kene karate, mcm ni jer la kita tak payah pikir pasal kiamat dunia la, kita pikir kiamat diri kita sendiri je senang, apa benda kiamat diri tu, ermm sume orng ader tarikh lahir kan so mesti ader lawanya tarikh mati, mati tu la kiamat untuk diri kita sndiri, da sedia ke nk hadapi kematian, korang paham ke tak paham ni jgn anguk² jer. Bukan mengata, mmang nk kata. hehe...,

Aku ni bukan la bagus sangt pun tp skang ni da truk sngat aku tgok, yg tua ngan cara tua, yg muda ngan cara muda nya, yg ader kuasa plak ngan kuasanya, aku plak ngan dosa² aku., err xyah citer kt korang buat semak jer., huhu. Ngan macam² jadi skang ni kdang tu terpikir sendiri, ni semua ujian ker bala xpun kita sedang di hina oleh Allah. Korang pun tau kn yg dunia tgh duk perati negara kita skang, siap ngan bomoh nye plak tu malu weyh.,

Jom try tanya diri sendiri.., bila kali terakhir aku berjamaah di masjid, bila kali terakhir aku menyertai kuliah² agama dimasjid, bila kali terakhir aku bersedekah, bila kali terakhir aku baca Quraan...., bla bla bla bla bla bla......, 

end....

psstt : besuaian dengan al-Quraan sbnarnya semua ni terjadi kerana tangan² manusia sendiri, jadi tanggunglah dengan apa yng telah kita kerja.

9 comments:

  1. bila tanya diri sendiri soalan tu... hanya berfikir... bila... owh...

    ReplyDelete
  2. such a nice entry =) saya tertarik =)

    ReplyDelete
  3. Salam, menarik ntri. InsyaAllah, teruskan berkongsi

    ReplyDelete
  4. salam...

    lau tnye yaya hari apa yaya pon tau.. ;p
    apapun sama2 juga kita bsiap sedia menyediakan bekalan yg mcukupi..lakukan sehabis daya yg tbaik .InsyaAllah.. =)

    ReplyDelete
  5. entry menarik..dan berfikir bila kali terakhir...
    tq zuhdi..

    ReplyDelete
  6. betul tu, tapi susah nk ingat kiamat diri tu...

    ReplyDelete
  7. sekadar renungan untuk diri sendiri., klu korang nk tumpang terasa pun bleh., hehehe

    ReplyDelete
  8. Semalam maghrib baru jemaah dgn laki mak hehe....
    Tulah tu Zuhdi....sedar tu sedar tp dugaan mmg sungguh besarkan.... syurga tu kan mahal harganya...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site