01 November 2012

Uji IQ Korang Dengan Cerita Nih Jap

Aku ader soalan nk tanya korang nih., tp sblum aku tu aku nk crita sikit, sbb jawapannya ada dalm cerita nih.,

Ok cmnih eiy., ada sepasang suami istri tnggal jauh dari orang lain, dorang ni miskin sngat., bak kata pepatah kais pagi mkan pagi, kais petang mkn petang., kadang² kais hari nih esok lusa baru dapat mkan. Si suami ni dia tak brapa sihat sgat, dia lemah jantung, patang terkejut sikit terus pengsan, pernah sekali dia koma sminggu sbb terkejutkan tengok daun pisang kena tiup angin yang disangka hantu melambai² kat dia., "hmm ksian si suami ni kan.,"

Satu hari si suami ni pergi ke hutan nk cari madu lebah. Dipendekan crita dia jumpa sarang lebah kat dahan pokok. "pokok tu takder la tinggi sngat, tapi klu jatuh boleh patah riuk la jugak". Si suami ni pun panjat la, bila dia sampai kat hujung pokok tu dia rasa pnat sngat, dia pun amik kputusan berhat kat dahan pkok tu jap dan tak sangka plak dia boleh tertido., "ish² btul punya semput dia nih bleh tido kat atas pokok eik.., hehehe.,"

Dalam tido si suami nih bermimpi dikejar harimau, harimau tu nk makan dia., apa lagi dia pun lari la laju², dia berenang harimau tu berenang, dia panjat bukit harimau tu pun panjat bukit, dia melompat harimau tu melompat. "pendek kata memang da takder tempat nk lari da la, hmmm.., nsib baik mimpi jer".

Tngah asyik mmpi entah macamana dia bleh trkjut dan terjatuh dari pokok tu., Keesokan harinya orng ramai mula berkumpul di halaman rumah mereka., si istri masih bersedih dengan nsib suaminya., Orang ramai mula bertanya kenapa dan apa sbbnya.,

Si isteri pun berceritalah tentang mmpi suaminya di kejar harimau kepada orang yang datang., dan baru lah mereka tahu apa yg menyebabkan suaminya boleh jatuh dari pokok itu.., OOOKKKKEEEYYY HABISSSS.,

Soalanya., korang raser si suami ni mati ke tak mati., klu mati bgtau sbbnya, klu tak mati pun bagi tau sebbnya., saper dapat jawap ngan btul dia mmng superb la., gaban pun kalah., hehe selamat menguji IQ., keke

p/s jwapan nya dlm entry aku yg akan dtang., haha., klu bulan depan baru aku buat entry baru nsib la., korang kena tungga jer la eik., haha., lmer nya nk tggu jawapan eik., sbar la, sbar kn separuh dr iman.., huhuhu

8 comments:

  1. Postingan yang bagus, ceritanya juga sangat menarik lumayan juga kawan
    Terima kasih sudah berbagi
    salam sukses
    Terima kasih

    ReplyDelete
  2. la mestilah tak mati ...... sebab kalau mati... manalah isteri dia tau suami dia bermimpi... jadi suami tulah menceritakan segala-galanya...

    ReplyDelete
  3. Betul tak??? betulkan...betulkan... hu...hu...

    ReplyDelete
  4. Hi! My best wishes for you. I am here today. Have a nice day, super weekend ! http://fotisbazakas.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. hahahahaha,,, lucu gak citer ni,, rasa2 x mati kot sbb sempat citer kat isteri dia tu hehehe

    ReplyDelete
  6. entah la....mati ke hidup ye??? emm

    ReplyDelete
  7. samada dy mati terkejot dekat harimau dlm mimpi dy atau jatuh pokok je lah kan .. asenyee sb jatuh pokok ..

    ReplyDelete
  8. Dia tak mati la rasanya..sbb klu dia mati mesti bini dia tak tau yang dia mimpi kene kejar ngan harimau..rasanya la kot...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site