31 December 2014

Akhirulkalam.., 2014


Assalamualaikum., err sebnarnya aku nk tulis pasal banjir kt pantai timur, tp tu la aku tak tau nk tulis apa. Hope sahabat kita yg terlibat ngan banjir taun nih kuatkan semangat.

Tapi kan.., haa ni mula la nk mengumpat plak., kekeke., tah knpa la kerajaan pusat degil sangat nk istihar darurat, so bler dorang buat cmtu aku nmpak yg tak baik jer la kan. Sebab bila istihar "darurat bencana" semua tanggungjawab akn beralih kepada kerajaan pusat dan segala eset kerajaan boleh dikerahkan untuk membantu. Ni semua akan melibatkan kos yg tinggi, memang negetif la jawapn yg aku dapat kan., hahaha

Tu la., ader ke insuran dijadikan alasan tak istihar darurat., bila dorang buat cmtu kesan nya kat mangsa banjir, bantuan dan bekalan makanan tak smpai kepada mangsa., hmm tah la.

Dalam sibuk² banjir ni der gak berita baiknya., hehe., harga Ron95 ngan disel akn turun mulai taun depan., thats mean esok la kan. Then tetiba jer BLINNNK!!! aku trus terpikir yg tak baik jer., just terpikir kenapa tibe²., mungkin dorang terpaksa turun harga petrol untuk redakan kemarahan orng dipantai timur terhadap layanan kerajaan pusat kepada mereka., hahaha jahat nya aku kan.

well., bersangka baik jer la kan, sekurang² nya ada nilai gak suara pembangkang ni kan, sebab klu semua pakat angguk jer xkan dapat nyer.,

Dah la, sebelum korang tambah meluat ngan aku dan sbagai penutup tuk taun 2014 nih aku tinggalkan korang ngan benda kat bawah ni korang layan jer la jom pakat² terasa dan perbaiki diri., hehe :D

Beriman di mulut, hati berlumut
Beriman di lidah, hati menyalah.

Lidah bercabang, langkah menyilang
Cakap berlecoh, perangai tak senonoh.

Tamak harta, mabuk dunia
Loba pangkat, lupa akhirat
Kemaruk puji, lupa diri.

Ke tengah memfitnah, ke tepi mendengki
Ke laut menghasut, ke darat mengumpat
Ke hulu menipu, ke hilir menyindir
Ke atas mengampu, ke bawah melapah
Ke gunung menyombong, ke lurah menista.

Berkawan dengan setan, berguru pada nafsu
Beraja pada selera, bersahabat pada maksiat.

p/s : jom sama² kita bntu mangsa bnjir., ari nih ari dorang mana tau sok lusa kita plak., hehe

8 comments:

  1. takziah kpd semua mangsa banjir yg terlibat. dan salam tahun baru.

    ReplyDelete
  2. dah masuk hari ke 9 tahun baru.
    selamat tahun baru 2015 :D

    ReplyDelete
  3. semoga Malaysia tak kena musibbah buruk lagi. amin

    ReplyDelete
  4. singgah sini ye . jom join segmen shahril yang terbaru .

    http://muhammadshahril97.blogspot.com/2015/01/segmen-jom-masuk-ke-bloglist-shahril.html

    ReplyDelete
  5. bersangka baik jelah ye...

    Semoga mangsa2 banjir tu tabah dan bersabar.. saya turut simpati ngan nasib menimpa mereka hanya doa je yang dapat saya beri Moga Allah permudahkan segala urusan mereka..amin..

    ReplyDelete
  6. kita doakan yang terbaik untuk dorang k.. ^_^

    ReplyDelete
  7. kita mendoakan yang terbaik sahaja. apa yg boleh bantu kita bantu. Allah tu maha Adil lagi maha mengetahui apa kehendakNya.

    Insyaallah semuanya ok je.. :D

    ReplyDelete
  8. Hish tak baik tau buruk sangka gitu.... Kan PM dah cakap apa implikasi kalau isytihar darurat....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site