13 May 2014

untitle #3


jangan ibaratkan ISTERI umpama papan skate bord,
sebelum main di sapu dan digilap,
bila bermain dihenyak dan dipijak²

jangan ibaratkan ISTERI umpama bola sepak,
sebelum dapat diburu dan dikejar,
bila dapat disepak dan ditendang sekuat hati

jangan ibaratkan ISTERI umpama bulu tangkis,
sebelum main diusap dan dibelai,
bila bermain di pukul dan di backhand semahu²

ibaratkan lah ISTERI umpama bola ragbi,
sebelum dapat dikejar dan diburu,
bila dapat dipeluk dan jaga walaupun diri sendiri dirempuh dan dihenyak..


sumber : al-hafiz datuk doktor profesor madia shaikh al-muka buku ibnu al-hafiz shaikh al-google wa-youtube al-suka suka search

23 comments:

  1. erkkkk... relevan tak dengan diri Tedi ni :)

    ReplyDelete
  2. amboi men ksar betulll. hahaha

    ReplyDelete
  3. salam..

    btull..setuju..
    tahu xpe! ^,^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe., belah pmpuan msti la stuju kan., huhu

      Delete
  4. ibaratkan lah ISTERI umpama bola ragbi,
    sebelum dapat dikejar dan diburu,
    bila dapat dipeluk dan jaga walaupun diri sendiri dirempuh dan dihenyak..

    setuju sangat :)

    ReplyDelete
  5. sumber yg boleh buat orang bhahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha., nk buat cmner kan klu da xingt sumber yg tul2 nya., kire ok la kn.,

      Delete
  6. moral of the story....sayangilah juwita sepenuh hati hehe.....

    ReplyDelete
  7. Amboiiiii bukan main syeikh lagi sumbernya.....haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. syeikh besar tu., tanye pe pun mst dia dpt jwb., hahaha

      Delete
  8. bagus betul perumpamaan ni..mmg canggih !

    ReplyDelete
  9. amboi... main tindih2 pulak ye... syok la isteri ditindih ramai2... gagaga kuar taik woooo... pemain ragbi badan gempal2... mcm aku gagagaga pettakkk :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site