05 February 2013

Ujian Spontan


Assalamualaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuh wa Maghfiratuh.., Panjang tak aku punya salam., korang pun kna la jawab slm aku panjang gak., hehe., aminnnn..., Saper tngok tnyerlah Ustaz pg tdi, tajuk ari nih pasal sabar, macam² pekara dpt kita elak klu bnyak sabar nih.

Ustaz tu ader buat satu ujian, tp jawapn nyer memang mngejut kan. Klu korng tak pcaya cuba korg test kt saper² yg sudi.

Memula korang kene suh dia pejam mata dan jawap soalan korg dgn jujur dan spontan, maknanye jwab trus tanpa bpikir. Ok., soalanyer "LEMBU MINUM??".., Jawapan yang korang dapat mesti "SUSU"., Try la., tp sblum tu korng tnya la soalan lain lu, yg simple² jer, mcm da mkn ke blum, sihat ke tak, pas tu baru la tnya soalan utama., hehehe

Aku pun terkejut cmner la aku leh jawap susu pg td., penonton dlm studio tu pun jawap susu., hmm elok la tu., nk buat cmner lg da ustaz tu suh jujur dan jawap spontan eik., hehe

Kesimpulnyer kena selalu banyak bersabar dan berfikir dengan waras dan tenang., jgan gopoh² dlm melakukan sesuatu dan membuat sebarng kputusan., peace <\/,,

4 comments:

  1. assalamualaikum dan salam sejahtera. mintak izin dr semua tuk post ttg bisnes online. modal RM30 ja. untuk mengetahui lebih lanjut, sila tgk blog ini http://onlinejobmalaysia.blogspot.com/.

    ReplyDelete
  2. waalaikumsalam w.b.t...
    yaya tgok jgk..dan mmg tkene dgn ustz tu..jwb susu jgk..haha gelakkan dri sdri..boleh plak kate lembu mnum susu kan..tu la spontan sgt..xpikir apa..pikir lembu+susu..^o^ adoi...

    ReplyDelete
  3. he..he... betul tu bila suh jawab sepontan mesti tak waras pemikirannya...kena berfikir dulu baru menjawabkan kan zuhdi... lama tak dengar cite Juwita

    ReplyDelete
  4. Itu menunjukkan kita ni memang suka jawab ikut sedap mulut. hau...hau... lain kali fikir dulu sebelum menjawab. Itu kaedahnya kan zuhdi...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

other site